Pedagog szkolny:
- prowadzi badania i działania diagnostyczne wśród uczniów, diagnozuje indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne uczniów, określa mocne strony, predyspozycje, zainteresowania i uzdolnienia dzieci oraz przyczyny niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów
- diagnozuje sytuacje wychowawcze w szkole w celu rozwiązywania problemów wychowawczych stanowiących barierę i ograniczających aktywne i pełne uczestnictwo ucznia w życiu szkoły
- udziela uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb
- prowadzi działania mające na celu: minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku szkolnym i przedszkolnym uczniów
- inicjuje i prowadzi działania mediacyjne i interwencyjne w sytuacjach kryzysowych
- pomaga rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów oraz w rozwijaniu umiejętności wychowawczych rodziców i nauczycieli
- wspiera nauczycieli, wychowawców i specjalistów w: rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów, w rozwiązywaniu problemów wychowawczych oraz organizowaniu i realizowaniu różnych form pomocy psychologiczno- pedagogicznej
- pomaga nauczycielom w dostosowaniu wymagań edukacyjnych uczniom, wynikających z realizowanych przez nich programów nauczania do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych uczniów
- podejmuje działania wychowawcze i profilaktyczne wynikające z Programu wychowawczo -profilaktycznego szkoły oraz wspiera nauczycieli w tym zakresie
- prowadzi edukację prozdrowotną i promocję zdrowia wśród uczniów, rodziców
i nauczycieli
- w miarę możliwości placówki organizuje opiekę i pomoc materialną uczniom i ich rodzinom znajdującym się w trudnej sytuacji losowej, życiowej, materialnej
- prowadzi działania zmierzające do kontroli realizacji obowiązku szkolnego przez uczniów
- współpracuje z poradnią psychologiczno - pedagogiczną, sądem, prokuraturą i policją, strażą miejską i innymi organizacjami, instytucjami.
Pedagog szkolny w Szkole Podstawowej Nr 10 we Włocławku realizuje zadania poprzez:
- rozmowy z dziećmi
-rozmowy z nauczycielami, wychowawcami, pielęgniarką szkolną
- analizowanie wyników badań z PPP oraz czuwanie nad wypełnianiem zaleceń Poradni zawartych w opiniach i orzeczeniach wydanych przez PPP i inne poradnie specjalistyczne
- prowadzenie obserwacji zespołów klasowych
-organizowanie na terenie szkoły punktu konsultacyjnego dla rodziców przy ścisłej współpracy z psychologiem PPP
- koordynowanie pracami Zespołu ds. udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- współorganizowanie zajęć specjalistycznych i prowadzenie tych zajęć w miarę możliwości
- szczególną indywidualną opiekę nad uczniami o SPE (Specjalnych Potrzebach Edukacyjnych)
- konsultacje i pomoc nauczycielom i rodzicom w rozwiązywaniu indywidualnych, poważnych problemów wychowawczych
- rozwijanie umiejętności wychowawczych rodziców w formie porad, konsultacji
-wspieranie wychowawców w integracji zespołów klasowych poprzez prowadzenie w miarę możliwości zajęć o charakterze integracyjnym w wybranych klasach
- kontrolę frekwencji: wypełnianie przez wychowawców kart nieobecności, rozmowy z uczniami wagarującymi, wywiady, rozmowy z opiekunami,
- współpracę z kuratorami sądowymi, ze Świetlicami Profilaktyczno-Wychowawczymi oraz świetlicą szkolną
- opiniowanie wniosków do Sądu Rodzinnego, Policji, placówek opiekuńczo- wychowawczych, lekarzy specjalistów
- realizowanie i koordynowanie działaniami szkoły w zakresie Programu wychowawczo-profilaktycznego
- prowadzenie profilaktyki zdrowotnej i wychowawczej
- czuwanie nad przestrzeganiem przez szkołę postanowień Konwencji o Prawach Dziecka
- organizowanie pomocy materialnej dla uczniów, np. realizowanie akcji charytatywnych
- koordynowanie działaniami związanymi ze składaniem przez rodziców, bądź opiekunów prawnych wniosków o Stypendium szkolne i wniosków o Zasiłek losowy
-realizacje rządowego programu „Wyprawka szkolna”
- prowadzenie spotkań Zespołu Wychowawców kl. IV-VIII i udział w pracach zespołu nauczycieli kl. I-III i oddziałów przedszkolnych
- składanie raz na pół roku informacji Radzie Pedagogicznej i Radzie Szkoły o sytuacji wychowawczej występującej w szkole
-udział w zespole dokonującym wewnętrznego badania jakości pracy szkoły w zakresie wychowania, opieki i profilaktyki
GODZINY PRACY PEDAGOGÓW
KATARZYNA CZERWIŃSKA- sala 206 (I piętro)
Poniedziałek 12.15-16.00
Środa 12.15-16.00
Czwartek 10.30. 14.00
JOANNA DZIEDZIC- sala 106 (łącznik do sali gtimnastycznej)
Poniedziałek 8.00-13.30
Wtorek 10.00-16.00
Środa 8.00-13.30
Czwartek 11.00-16.00
Piątek 8.00-12.00
KAMILA TWARDOWSKA - sala 106 (łącznik do sali gimnastycznej)
Poniedziałek 10.00-14.30
Wtorek 8.00-12.00
Środa 9.30-13.30
Czwartek 8.00-12.30
Piątek 11.30-16.00