Gmina Miasto Włocławek/ Szkoła Podstawowa nr 10 we Włocławku
Realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich
Klub Młodzieżowy „Popołudnie z 10”
W ramach LSR na lata 2016-2023 LGD Miasta Włocławek w ramach RPO Województwa Kujawsko- Pomorskiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa: 11. Wzrost aktywizacji społeczno-zawodowej mieszkańców objętych Lokalnymi Strategiami Rozwoju, Działanie 11.1: Włączenie społeczne na obszarach objętych LSR.
Projekt będzie realizowany na terenie SP 10 we Włocławku od 7 I 2020 do 4 I 2021r.
Dofinansowanie projektu ze środków wynosi: 41677,55 zł
Kwota całkowita projektu wynosi 57977,55 zł
Udział w projekcie jest całkowicie bezpłatny.
Zajęcia będą się odbywały w małych, dziesięcioosobowych grupach, w godzinach popołudniowych na terenie naszej szkoły. Prowadzić je będą nauczyciele, pedagodzy „10”.
Nasza oferta
Ø - „Coś z niczego” – warsztaty plastyczno-ekologiczne
Ø - „W labiryntach matematyki” – zajęcia z matematyki
Ø - „One, two, three – mówisz TY” - zajęcia z języka angielskiego
Ø -- "Niemiecki?- No jasne” -zajęcia z języka niemieckiego
- - "Popołudnie z robotyką, czyli zbuduję, zaprogramuję”– zajęcia z informatyki
Ø - - „Akademia dobrego samopoczucia”- zajęcia warsztatowe
Ø - „Wiem, kim chcę być” – zajęcia warsztatowe
- : Szkoła dla rodziców: Wiem, kim chce być moje dziecko”, „Rozumiem moje dziecko”
Zapraszamy uczniów klas IV-VIII do udziału w zajęciach. Pierwszeństwo udziału mają osoby objęte opieką socjalną.
REGULAMIN KLUBU MŁODZIEŻOWEGO PROJEKTU OBJĘTEGO GRANTEM
KLUB MŁODZIEŻOWY „POPOŁUDNIE Z 10” Przy Szkole Podstawowej nr 10 we Włocławku
a) edukacyjnej (pomoc w nauce)- podczas zajęć uczniowie pomagają innym uczniom w rozumieniu materiału szkolnego;
b) o charakterze socjoterapetycznym- np. promowanie pozytywnych wzorów, wspieranie kolegów w pokonywaniu trudności w relacjach z innymi;
c) profilaktycznej – promowanie zdrowego stylu życia, przeciwdziałanie uzależnieniom podczas akcji profilaktycznych;
d) mediacyjnej – rozwiązywanie konfliktów rówieśniczych, w sytuacjach problemowych.
5.1.W dni nauki zajęcia będą realizowane poza planem zajęć szkolnych, tak aby uczestnicy w sposób aktywny mogli korzystać z oferowanego wsparcia.
5.2.W dni wolne od nauki szkolnej funkcjonowanie klubu może odbywać się również w godzinach przedpołudniowych.
5.3. Ze względu na wyjścia/ wycieczki tematyczne/ warsztaty rodzinne zajęcia mogą również w dni wolne od zajęć – soboty, dni wolne ds. dyrektora szkoły.
5.4. KlubMłodzieżowy będzie czynny w godz. 16.00-18.00.
5.5.Zajęcia odbywać się będą w wymiarze 1-2 godzin tygodniowo- w zależności od potrzeb i specyfiki zajęć
Włocławek, 28 lutego 2020 r.
REGULAMIN KLUBU MŁODZIEŻOWEGO PROJEKTU OBJĘTEGO GRANTEM
Aneks nr 1. do Regulaminu KLUBU MŁODZIEŻOWEGO „POPOŁUDNIE Z 10” przy Szkole Podstawowej nr 10 we Włocławku z dnia 1 września 2020 r
W związku ze stanem epidemiologicznym dotyczącym naszego kraju, w celu sprawnego realizowania zajęć zmienia się:
1.Pkt. 5.4. Klub Młodzieżowy będzie czynny w godz. 16.00-18.00., który otrzymuje brzmienie: Klub Młodzieżowy będzie czynny w godz. 16.00-19.00.
2. Pkt.5.5.Zajęcia odbywać się będą w wymiarze 1-2 godzin tygodniowo- w zależności od potrzeb i specyfiki zajęć., który otrzymuje brzmienie: Zajęcia odbywać się będą w wymiarze 1-3 godzin tygodniowo- w zależności od potrzeb i specyfiki zajęć, z możliwością zwiększenia częstotliwości zajęć w danym tygodniu do 2, a nawet 3 spotkań tygodniowo.
Włocławek, 1 IX 2020 r.
Regulamin Klubu w całości dostępny w zakładce DO POBRANIA
Rekrutaja rusza. Wkrótce spotkanie organizacyjne.
Rekrutacja do projektu
Już działamy….
Od 2 marca 2020 prowadzone są w ramach projekty „Popołudnie z 10” zajęcia i warsztatów dla uczniów:
A planach szkolenie dla nauczycieli i warsztaty dla rodziców.
I co dalej???
Klub Młodzieżowy „Popołudnie z 10”
Wrzesień to czas drugiego naboru do projektu „ POPOŁUDNIE z 10”, projektu realizowanego przez Szkołę Podstawową nr 10 we Włocławku w ramach LSR na lata 2016-2023 LGD Miasto Włocławek, w ramach RPO Województwa „Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020. Już niedługo rozpoczną zajęcia kolejne grupy. Wezmą w nim udział uczniowie klas IV-VIII. Życzymy ciekawych i aktywnych spotkań. Jeszcze dziś możecie dołączyć. Zapraszamy!
Po długiej przerwie wznowione zostały w naszej szkole zajęcia w ramach Klubu Młodzieżowego „Popołudnie z 10”. Dla przypomnienia „ POPOŁUDNIE z 10” to projekt realizowany jest przez Szkołę Podstawową nr 10 we Włocławku w ramach LSR na lata 2016-2023 LGD Miasto Włocławek, w ramach RPO Województwa „Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020. Na początku września odbył się dodatkowy nabór uzupełniający do niektórych grup. Już odbywają się spotkania, które nie zostały zakończone w związku z zawieszeniem w marcu zajęć w szkołach. Są to m. in. zajęcia plastyczno-ekologiczne, z języka angielskiego, j. niemieckiego, matematyki, informatyki, warsztaty dla uczniów i rodziców oraz szkolenie dla nauczycieli. Kolejne spotkania przed nami
POPOŁUDNIE Z 10
Ocalić Włocławską Historię od Zapomnienia
Na początku września uczniowie naszej szkoły w ramach projektu "Popołudnie z 10" wzięli udział w grze miejskiej- Ocalić Włocławską Historię od Zapomnienia. Organizatorem akcji był Włocławski Związek Harcerstwa Polskiego. Uczestnicy brali udział w różnych konkurencjach zlokalizowanych w różnych częściach miasta. Budowali most, rozwiązywali krzyżówki, rozkładali namioty, budowali pomnik Józefa Piłsudskiego. Na zakończenie gry na uczestników czekało ognisko oraz wspólne gry i zabawy w harcerskim stylu.
Szkolenie dla nauczycieli
Rozumiem swojego ucznia, rozumiem swojego rodzica- pod takim hasłem 1 października odbyło się szkolenie dla nauczycieli. Spotkanie zorganizowane w ramach projektu "Popołudnie z 10" poprowadziła psycholog. Uczestnicy dowiedzieli się o sposobach komunikowania się z uczniem i rodzicem, metodach współpracy. Komunikacja budująca właściwe relacje między nauczycielami, rodzicami i uczniami odgrywa ważną rolę w procesie dydaktycznym i wychowawczym.
Warsztaty dla rodziców pt. "Wiem, kim chce zostać moje dziecko
W dniu 6 października 2020 r. i 4 stycznia 2021 w naszej placówce odbyły się warsztaty dla rodziców pt. "Wiem, kim chce zostać moje dziecko". Rodzice, którzy skorzystali z zaproszenia i wzięli udział w spotkaniu mieli okazję poszerzyć swoje wiadomości na temat między innymi: typów osobowości zawodowej, czynników, jakie powinien wziąć pod uwagę uczeń klasy VIII wybierając przyszły kierunek kształcenia, motywacji dot. wyboru zawodu. Rodzice wykonali także ankietę, której analiza pozwoliła wyłonić mocne strony dziecka i określić jego predyspozycje w odniesieniu do ośmiu grup zainteresowań: humanistycznych, matematyczno-fizycznych, biologiczno-chemicznych, technicznych, opiekuńczo-wychowawczych, usługowych, artystycznych, sportowych. Warsztaty okazały się świetną okazją dla rodziców do wymiany spostrzeżeń na temat wyboru szkoły ponadpodstawowej i przyszłego zawodu kształcenia przez ich pociechy. Podczas spotkania panowała bardzo przyjemna atmosfera, nie zabrakło dobrego humoru, pozytywnego nastawienia i sił do pracy warsztatowej. Zaproszone mamy naszych ósmoklasistów były bardzo aktywne i zaangażowane, chętnie wyrażały swoje własne zdanie. Warsztaty uświetnił słodki poczęstunek i gorąca kawa:) Spotkanie dla rodziców przeprowadziła pedagog szkolna. Działanie wykonano w ramach realizacji projektu edukacyjnego "Popołudnie z 10".
Coś z niczego
Ten tytuł może inspirować i intrygować. Na pewno pojawiają się pytania o to, co kryje się pod słowem „Coś” i „z niczego”. Proste wyjaśnienie- coś to ciekawe prace powstałe z czegoś, czyli różnych ekologicznych odpadów. I tak podczas zajęć uczniowie stworzyli piękne obrazy z nakrętek po butelkach, wykonali ciekawe karty imieninowe i świąteczne, ozdabiali świece elementami dekoracyjnymi z papierowych serwetek, plastikowe butelki zostały wykorzystane jako doniczki kwiatowe, szkolne słoiki zyskały nowe życie dzięki resztkom koronek, starym firankom. A wszystko to połączone z elementami wiedzy ekologicznej stanowiło dobry przykład połączenia nauki i zabawy. Dodatkowym walorem były zajęcia w terenie, w Galerii Sztuki Współczesnej oraz atmosfera panująca podczas zajęć.
Wiem kim chcę być-”Jaki wybrać zawód? Co lubię robić? Kim zostanę w przyszłości?
Jak naprawdę wygląda zawód kosmetyczki? Jaką szkołę ponadpodstawową wybrać? Na te i na wiele innych pytań szukali odpowiedzi uczniowie klas 8 i 5 w ramach projektowych zajęć „Popołudnie z 10”, które poprowadziła pani pedagog Katarzyna Czerwińska.
Uczniowie klas starszych poznawali swoje predyspozycje zawodowe: zainteresowania, skłonności zawodowe, temperament, osobowość zawodową. Dowiedzieli się również, jaki wpływ na wybór przyszłego zawodu może mieć stan zdrowia. Mogli zaplanować swoją ścieżkę kariery zawodowej dzięki informacjom o dalszych możliwościach kształcenia. Zajęcia będą miały swoją kontynuację w postaci konsultacji indywidualnych (dla osób chętnych) u pedagoga szkolnego.
Grupa uczennic z klasy VC uczestniczyła w zajęciach mających na celu poznanie świata zawodów. Dzieci podróżowały po MAPIE KARIER (www.mapakarier.org) i czerpały wiedzę o zakładach pracy i osobach w nich pracujących. Odbyły również warsztatową część zajęć dotyczącą zawodu, którym były najbardziej zainteresowane, a był nim zawód kosmetyczki. Dziewczyny uczestniczyły w lekcji makijażu. Na stole znalazły się profesjonalne lusterka, produkty do makijażu i demakijażu. Wykonane czynności związane były z przygotowaniem cery do makijażu, sam makijaż w wersji codziennej i wieczorowej oraz oczyszczeniem cery po makijażu. Kolejne 2-godzinne spotkanie zostało poświęcone naturalnym produktom, dzięki którym można dbać o cerę. Na zajęciach uczennice wykonały maseczkę ściągającą z białka jaja kurzego i cytryny oraz maskę odżywczo– peelingującą z miodu, oliwy, jogurtu naturalnego i cukru. Uczestniczki wykazały się dużą wiedzą i umiejętnościami J
O zajęciach mówią uczniowie
Zajęcia warsztatowe - AKADEMIA DOBREGO SAMOPOCZUCIA były ciekawe i wesołe. Panowała tam przyjazna atmosfera. Na tych zajęciach mogliśmy się otworzyć i być sobą. Dzięki nim poznaliśmy siebie, nasze wady i zalety. Nauczyliśmy się komunikować z rówieśnikami, mogliśmy opowiedzieć o swoich zainteresowaniach, dowiedzieliśmy się jak spędzać bezpiecznie czas wolny , jak przezwyciężać trudności i jak sobie radzić z emocjami. Na zajęciach robiliśmy różne zadania w grupach jak i poznawaliśmy się z rówieśnikami z innych klas. Pani pedagog bardzo dbała o to , aby zajęcia były dopracowane
CZY WARTO WSPOMAGAĆ POCZUCIE WŁASNEJ WARTOŚCI u dzieci i młodzieży?
Podczas zajęć warsztatowych AKADEMII DOBREGO SAMOPOCZUCIA realizowanych w ramach Projektu „Popołudnie z 10”, spotykałam się z wybraną młodzieżą z klas: VI a, VII a, VII b i VIII b. Programy zajęć powstały na skutek wcześniejszych kontaktów z uczniami, rodzicami, nauczycielami, wielu rozmów o ich trudnościach, problemach, zmaganiach się z nimi, o tym jak widzą siebie, co o sobie myślą, jak się zachowują w różnych sytuacjach . Rozmów o sprawach takich jak brak wiary we własne siły, poczucie osamotnienia, niskie poczucie własnej wartości. To, jak ludzie myślą o sobie i co do siebie czują wpływa na sposób, w jaki traktują własną osobę i innych . Samoakceptacja przejawia się w dostrzeganiu własnej niepowtarzalności, lubieniu siebie –mimo słabości, wad. Programy miały pomóc młodzieży w zmianie stosunku do siebie, ułatwić dostrzeżenie mocnych stron, uczyć jak korzystnie je zaprezentować, wzmacniać wiarę we własne możliwości, stworzyć klimat, w którym samoakceptacja, poczucie własnej wartości tworzą się, rozwijają i wzmacniają. Młodzież uczyła się publicznego zabierania głosu, mówienia o sobie, swoich zainteresowaniach, rozpoznawania uczuć przyjemnych i przykrych, sposobach radzenia sobie z tymi niezbyt przyjemnymi, jak złość, zazdrość. Podkreślaliśmy wyjątkowość i niepowtarzalność każdego z nas. Podczas zajęć wykorzystywaliśmy elementy filmoterapii, arteterapii , wywiadu, wyjścia w plener (jeszcze podczas pracy stacjonarnej) . Te metody i formy pracy pokazywały jednocześnie młodzieży, jak bezpiecznie można spędzać czas wolny i czerpać z tego satysfakcję.
Realizacja zajęć w ramach AKADEMII DOBREGO SAMOPOCZUCIA przyniosła oczekiwane rezultaty, zrealizowano zaplanowane cele:
· Poznanie siebie
· Budowanie pozytywnego obrazu własnej osoby
· Wzmocnienie wiary we własne siły
· Ograniczenie lęków związanych z kontaktami społecznym
· Kształtowanie umiejętności przezwyciężania trudności
· Kształtowanie umiejętności wyrażania własnych potrzeb
· Nauka otwartego wyrażania własnych przeżyć i uczuć
· oraz
*Rozwijanie samoświadomości,
*Rozwijanie aktywności twórczej i kreatywności,
*Zwiększenie u młodzieży poczucia własnej wartości, świadomości jak ważna w życiu nastolatka jest akceptacja samego siebie i własnego wyglądu,
*Rozwijanie zainteresowań
Jako realizator zajęć Akademii Dobrego Samopoczucia cieszę się, iż mogłam spotykać się z nastoletnimi dzieciakami, poznawać ich oraz obserwować , jak nabierają odwagi i wiary w siebie, czy swoje zdolności. One mają mnóstwo zalet, mocnych stron, które wydają im się nieważne lub z których nie zdają sobie sprawy. Pod koniec zajęć okazywało się, że kalejdoskop cech dodatnich moich uczestników jest bardzo bogaty- punktualność, wysoka kultura osobista, empatia, sztuka odmawiania bez ranienia innych, kreatywność, umiejętność przyjmowania krytyki, dokładność, obowiązkowość, poczucie humoru itd. To tylko niektóre, które zostały obudzone w samoświadomości uczniów i mam nadzieję, że tam zostaną. Młodzież chętnie uczestniczyła w spotkaniach.
Ubolewam tylko, że zajęć z nimi było dość mało, a przecież sfera rozwoju społeczno-emocjonalnego, nad którym pracowaliśmy jest niezwykle ważna, szczególnie w burzliwym okresie dojrzewania. Mam jednak nadzieję, że kiełkujące umiejętności radzenia sobie z emocjami czy ćwiczenia rozbudzające wiarę we własne siły, pozostaną utrwalone , a także nagrodzone i przekształcą się w latające motyle, które ubarwią codzienność moich uczestników.
Autor –Joanna Dziedzic, pedagog